Welcome to Magento Blog by Magefan. This is your first post. Edit or delete it, then start blogging!

Please also read  Online documentation and  How to add "read more" tag to post content

Follow Magefan on:

GitHub |  Twitter |  Facebook

Yakima, WA: Yakima Chief Hops (YCH) is opening a distribution warehouse in Brossard, Quebec on the south shore of Montreal in the summer of 2023. The new facility will hold over one thousand pallets of hops, create four new jobs, and make YCH the largest hop supplier in Canada.

“This is a huge turning point for the whole Canadian brewing industry. I’m excited for our brewers. Long-term customers have been asking for this, now all current and future customers will be able to get the best quality hops on the market at a great price, in a timely manner” says Luc Beaulieu, Director of Sales Canada. Canadian customers can look forward to making purchases in Canadian dollars, and seeing shipping times drop down from a week or more to just one to three days.

All YCH brands, including Cryo™, extracts, and NZ Hops, will be available to pick up or ship from the new facility. The premium hop hub will be poised to serve Quebec, Ontario, all the Maritime provinces, and Manitoba.

“This is a direct manifestation of our mission,” says Ryan Hopkins, CEO. “We are dedicated to connecting our family of hop growers to brewers all over the world. Staging this shipping hub for our eastern Canadian brewers, it demonstrates our dedication to that mission.”

Onsite construction will begin in April, adding refrigeration systems for exceptional cold storage ability. In September, the space will be fully operational, and as harvest gets under way, 2023 crop year hops will be available for shipment. Beaulieu adds, “It has been a long and arduous journey making it to this launch, but we have been inspired by what a positive impact this will have for our customers.”

Breweries in Canada that wish to inquire about contracting or making spot purchases are encouraged to reach out to Luc Beaulieu, Director of Sales in Canada Luc.Beaulieu@yakimachief.com.

###

Yakima (Etat de Washington): Yakima Chief Hops (YCH) ouvre un entrepôt de distribution à Brossard, au Québec, sur la rive sud de Montréal à l'été 2023. Cette nouvelle installation contiendra plus d'un millier de palettes de houblon, créera quatre nouveaux emplois et fera de YCH le plus grand fournisseur de houblon au Canada.

« Il s'agit d'un tournant décisif pour toute l'industrie brassicole canadienne. Je suis ravi pour nos brasseurs. Les clients de longue date le réclamaient, maintenant tous nos clients actuels et futurs pourront obtenir les meilleurs houblons sur le marché à un prix avantageux, et en un temps de livraison amélioré », a déclaré Luc Beaulieu, directeur des ventes au Canada. Les clients canadiens pourront enfin faire leurs achats en dollars canadiens et à voir les délais de livraison passer d'une semaine ou plus, à un à trois jours seulement.

Toutes les marques YCH, y compris les houblons Cryo™, les extraits et les houblons néo-zélandais, pourront être ramassées ou expédiées depuis ce nouvel entrepôt. Cette plaque tournante du houblon haut de gamme sera prête à desservir le Québec, l'Ontario, les provinces maritimes et le Manitoba.

« Il s'agit d'une manifestation directe de notre mission », déclare Ryan Hopkins, PDG. « Nous nous engageons à connecter nos familles productrices de houblon aux brasseurs du monde entier. L’établissement notre entrepôt de distribution pour les brasseurs de l'Est du Canada démontre notre dévouement à cette mission. »

La construction de l’entrepôt débutera en avril, ajoutant des systèmes de réfrigération pour une capacité exceptionnelle de stockage à froid. En septembre, l'espace sera pleinement opérationnel et, au début de la récolte, le houblon de la campagne agricole 2023 sera disponible pour le ramassage ou l’expédition. Luc Beaulieu ajoute : « Ce fut un voyage long et ardu pour arriver à ce lancement, mais nous avons été inspirés par l'impact positif que cela aura pour nos clients. »

Les brasseries canadiennes qui souhaitent se renseigner sur les contrats ou faire des achats ponctuels sont encouragées à contacter Luc Beaulieu, directeur des ventes au Canada Luc.Beaulieu@yakimachief.com.

###

Yakima Chief Hops

YCH is a 100% grower-owned global hop supplier with a mission to connect brewers with family hop farms. Operating for more than 30 years, we have become more than a hop supplier. We are leaders of innovation, quality and customer service. We are a resource for brewers, providing solutions-based products and industry leading research. We are advocates of sustainability and meaningful social causes, working to support the environment and communities around us. https://www.yakimachief.com

YCH est un fournisseur mondial de houblon détenu à 100 % par des producteurs avec pour mission de connecter les brasseurs aux fermes familiales de houblon. En activité depuis plus de 30 ans, nous sommes devenus plus qu'un fournisseur de houblon. Nous sommes des leaders de l'innovation, de la qualité et du service à la clientèle. Nous sommes une ressource pour les brasseurs, fournissant des produits basés sur des solutions de brassage et une recherche de pointe dans l'industrie. Nous sommes des défenseurs du développement durable et des causes sociales significatives, travaillant pour soutenir l'environnement et les communautés qui nous entourent.  https://www.yakimachief.com/